DIY – TBR of TBW jar

9Vandaag heb ik een leuke Do It Yourself voor alle boeken en film liefhebbers. Ik ga jullie laten zien hoe je een To Be Read of To Be Watched jar kan maken. Wat dit precies in houd? Je maakt briefjes van alle boeken die je nog wilt lezen of alle films die je nog wilt zien en stopt deze in de pot. Elke keer als je een boek uit hebt, of zin hebt om een nieuwe film te  kijken trek je een kaartje uit de pot en dat is dan hetgene dat je gaat lezen/zien. Willen jullie weten hoe ik mijn TBR jar heb gemaakt?1Allereerst de benodigdheden:
– Glazen potje die je kan sluiten
– Schaar
– Stift of pen
– Leuke gekleurde blaadjes
– Lijst met boeken of films
– Lintje of een touwtje
– Eventueel spulletjes om de jar mee te versieren

2Schrijf op één van de gekleurde blaadjes (ik heb blokjes met verschillende kartonnen blaadjes van de Action gebruikt) het onderwerp van de jar. Wordt het een To Be Read jar, of To Be Wacthed? Of als nog iets heel anders? Misschien een To Be Cooked jar, of noem maar iets op! Je kan het zo creatief maken als je zelf wilt! Knip dit dan vervolgens uit en maak er een gaatje in.

3Het uitgeknipte kaartje maak je vast aan de jar met een leuk lintje, of iets anders dat je hiervoor wilt gebruiken. Ook heb ik er op dit punt wat leuke versierseltjes op geplakt zodat de jar er wat fleurig uit ziet.

4Maak nu voor alle boeken of films een kaartje. Schrijf er op wat je zelf wilt. Ik heb de auteur en de titel opgeschreven maar je kan natuurlijk ook alleen de titel doen. Doe dit aan de witte of minst mooie kant van het kaartje.

5Kaartje opvouwen zodat je niet meer kan lezen wat er aan de binnenkant staat. Zorg er wel voor dat de “mooie” kant aan de buitenkant zit, zodat je een vrolijk geheel in de jar krijgt.

6Dan kan het briefje nu in de jar!

7Het uiteindelijke resultaat ziet er ongeveer zo uit. Allemaal verschillende kaartjes met ieder (in mijn geval) zijn eigen boek er op geschreven. Het is fleurig en vrolijk en het is voor mij elke keer weer een verrassing welk boek ik nu ga lezen, ik vind het super leuk!

8Zoals jullie zien is het een erg gemakkelijke DIY die niet erg veel ingewikkelde activiteiten of producten vraagt.

Hebben jullie ook een TBR jar of een andere jar die jullie gebruiken?

10 thoughts on “DIY – TBR of TBW jar

Geef een reactie

