Face Care – Peel off masker

1Eindelijk! Een review over één van de maskers die ik in mei aan had geschaft. Ik heb toen een shoplog gepost en jullie gevraagd of er een product tussen zat waar jullie graag een review van zouden willen lezen. Velen van jullie gaven aan graag een review van één van de maskers te willen zien, en nu is het eindelijk zo ver. Zijn jullie benieuwd hoe dit masker mij is bevallen?2Dit masker is van Montagne Jeunesse. Het is een Green Tea peel off masker met geperste citroen erdoor. Het masker zegt een detox voor de huid te zijn en de poriën diep te reinigen.
De voorkant van de verpakking ziet er al heerlijk uit. Na dit gezien te hebben krijg ik zelf al meteen zin om een maskertje aan te brengen. Op de achterkant staat de ingrediënten lijst (al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik daar niet zo veel van snap, misschien verstandig om me daar eens in te verdiepen?) en een duidelijke beschrijving van hoe je het masker aan moet brengen. Dat gaan we natuurlijk eens uitgebreid proberen! Ik waarschuw jullie vast voor de niet heel charmante (lees: make-up loze!!) foto’s.

3Stap 1: zorg ervoor dat al het haar uit je gezicht is, als het masker eenmaal in je haar zit krijg je het er niet meer uit totdat het “opgedroogd” is. Het ziet er vies uit en ik persoonlijk heb er een hekel aan als zulke dingen in mijn haar komen. Dus; alles weg uit het gezicht! Ik heb dit gedaan met een haarband en wat speldjes in mijn haar om het vast te zetten.

4Stap 2: cleansing! Het is belangrijk dat de huid schoon is voordat je begint met het masker. Zorg er dus voor dat alle make-up van je gezicht af is en dat het fris gewassen is. Ik had al geen make-up op dus hoefde dit er niet meer af te halen maar ik heb wel even mijn gezicht gewassen.

5Stap 3: het aanbrengen van het masker. Dit vind ik zelf altijd één van de leukste stappen, heerlijk vind het ik het om het verkoelende gevoel te voelen van een nieuw maskertje. Het masker voelt vrij kleverig en heeft een heerlijke frisse citroen-achtige geur, erg lekker voor een warme dag om je gezicht lekker te verzorgen en jezelf even “op te frissen”. In eerste instantie is het masker gemakkelijk uit de verpakking te halen, maar als het meeste van het product uit de verpakking is wordt het lastiger en moet je met je vieze handen die ook nog eens glibberig zijn proberen de rest er uit te krijgen. Een lastig werkje, maar opzich wel te doen. Misschien moet ik hier toch eens een betere tactiek voor zien te vinden.

6Stap 4: het masker zit erop! Het ziet er heel glimmend uit. De geur die het verspreid is echt heerlijk en gaf mij een lekker relaxt gevoel, echt even een geniet momentje. Nu is het tijd om te wachten. Dit moet zo ongeveer 15 tot 20 minuten. Ik zelf heb gewoon af en toe even gekeken of het masker al opgedroogd was, dit was na 15 minuten op sommige plekjes nog net niet helemaal het geval dus ik ben nog rustig even 5 minuten blijven wachten. Daarna werd het tijd voor…

7Stap 5: time to peel it off! And I did! Dit masker is echt geweldig, ik kon het zo ontzettend makkelijk van mijn gezicht af trekken. Zonder moeite werd het grootste gedeelte van het masker verwijderd.

9Zoals jullie kunnen zien is het masker op een paar plekjes blijven zitten. Dit was heel gemakkelijk van mijn gezicht af te vegen.

8Dit is wat ik van het masker over hield. Het ziet er wel heel erg raar uit. Nadat ik ook alle restjes van mijn gezicht af had gehaald hield ik een heerlijke zachte, frisse, soepel voelende huid over die er heerlijk schoon uit zag. Mijn wangen voelden echt als een baby huidje en dit is juist de plek die bij mij heel snel geïrriteerd is als een masker te heftig is voor mijn huid. Ik had geen last van een trekkerig, prikkelend of pijnlijk gevoel. Ik vind het echt een heerlijk masker, die zeker waar maakt wat het zegt te doen en ik ga het zeker nog eens vaker aanschaffen want dit was echt een puur relax momentje voor mij geweest!

Kennen jullie de maskers van Montagne Jeunesse? En wat is jullie favoriete masker?

8 thoughts on “Face Care – Peel off masker

Geef een reactie

